top of page

Entrevista a DAVID GALCERAN
Gerent d'una agència d'esdeveniments i comunicació

REDACCIÓ AÏNA GALCERAN · Fotografies: David Galceran

Què hem d'entendre com a Cultura?

És una finestra d'oportunitats i el concepte és molt més extens que veure artistes al damunt dels escenaris. També inclou l'art, la gastronomia, les tradicions, el patrimoni, els costums i totes les expressions artístiques relacionades.

Ara sentim molt a parlar de l'Agenda 2030, quin paper hi juga la Cultura?

Tots els ODS inclouen polítiques culturals, també en el turisme, com a motor de creixement. La Costa Brava rep turistes i turistes culturals.

 

Així hem de potenciar els grans esdeveniments culturals i museus?

Sí, però amb matisos. El que atreia aquest tipus de turisme ha anat evolucionant amb el temps i actualment hi ha el que anomenem 'fatiga de monuments'.

 

Per això cal reinventar-nos. I què proposes?

Desestacionalitzar, promoure noves experiències i crear petits esdeveniments culturals, per a turistes i per a la gent de l'entorn, per a tothom.

El passat 15 de febrer va fer una ponència dins el marc de la jornada Tourism organitzada per l'Institut Baix Empordà de Palafrugell. La seva intervenció va ser enfocada a la gestió d'esdeveniments culturals en el sector turístic i a continuació ens amplia el contingut.

1.PNG

Quan parles de petits esdeveniments a què et refereixes?

A experiències creades per a grups reduïts de persones. La Cultura s'ha de mesurar en la qualitat, no en la quantitat. Si l'èxit d'un esdeveniment sols es mesura en la quantitat de persones que hi han assistit no ho estem fent gens bé. I, passa massa sovint.

Suggereixes els establiments turístics com a possibles llocs on generar Cultura, per què?

Els permet diferenciar-se de la resta i això consolida la reputació de l'empresa, atrau nous clients i fidelitza els existents.

 

La Cultura i el Turisme són un binomi amb molt de futur. Però molts establiments ja participen en campanyes o esdeveniments creats amb altres empreses o institucions...

Les dues opcions són perfectament compatibles i complementàries, la qüestió és aprofitar totes les oportunitats.

Pots posar alguns exemples?

Per gustos colors i tot forma part de la imaginació de la persona que organitza l'esdeveniment. Cal treure tot el profit dels espais que l'establiment disposa. Aquests petits esdeveniments solen tenir un baix cost organitzatiu i els fa molt viables.

2.PNG

Ens parles de la persona que organitza l'esdeveniment i, qui ha de fer-ho?

D'això en depèn la clau de l'èxit. Sovint veiem empreses i institucions que no compten amb un perfil tècnic per a esdeveniments i ho solen encarregar a una de les persones que tenen a l'entorn laboral, això és un error, si no es té una bona formació i experiència. El creatiu d'esdeveniments treballa en protocol i relacions públiques, gestió pressupostària i administrativa, disseny d'espais i posada en escena, ha de tenir capacitat d'innovar i això vol dir estar en formació continuada en tot moment.

 

Així doncs recomanes que les empreses i institucions tinguin un perfil tècnic dins el seu equip?

Exacte, sigui una persona assalariada o bé contractar una empresa externa.

 

Per concloure, recomanaries a les empreses i institucions que treballen en el sector turístic que...

Aprofitin l'oportunitat i els recursos que tenen per crear noves experiències culturals, perquè si tothom hi posa el seu gra de sorra, el sector se'n veurà beneficiat.

3.PNG
4.PNG
bottom of page