Us costa dormir?

SUSANNA TRIAS · Farmacèutica. Col·legiada núm. 1120

La pandèmia de la Covid-19 ens està afectant el patró de la son. Quan dormim poc, ens costa més concentrar-nos, raonar i resoldre problemes. Estem més irritables, tenim menys reflexes i som menys productius.

Quan dormim el nostre cos produeix hormones necessàries per al creixement en nens, i per a reparar les cèl·lules, combatre infeccions i augmentar la massa muscular en adults. També per crear records: les rutes del cervell que ens ajuden a aprendre i recordar estan molt actives quan dormim. Si no dormim prou hores, la nostra salut es pot veure afectada, doncs tindrem més risc de patir obesitat, malalties cardiovasculars i diabetis tipus-2.

Què podem fer? Hem d'evitar:

Migdiades llargues, begudes estimulants (cafè, cola, té...), sopars abundants , el mòbil i la tablet abans d'anar a dormir (la llum blava afecta la producció de melatonina) , mirar la TV al llit...

Hem de:

Fer exercici físic suau i regular durant el dia, màxim fins 3 hores abans d'anar a dormir, practicar rutines de relaxació, mantenir una temperatura adequada a l'habitació, absència de fressa i llum, intentar despertar-nos i anar a dormir cada dia a la mateixa hora, repetir cada nit una rutina d'accions: rentar les dents, posar-se el pijama… Existeixen diferents preparats a les oficines de farmàcia per ajudar a dormir millor. En podem trobar per ajudar a agafar el son, i també per a aquelles persones que es desperten a la nit. No dubteu en venir a consultar-nos.

DIRECCIÓ

 

C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis

Palafrugell

CP 17200

CONTACTE

 

eva@elnou.cat

Tel: 645 80 32 95

 

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

HORARI

 

Dilluns a Divendres

9h - 14h