ENTREVISTA A SUSANA CASADEMONT

Presidenta d'OOHX!GEN- Associació de comerç i negocis de Palafrugell

REDACCIÓ: El Nou

Fa un any i escaig va néixer la marca Oohx!gen. Quina valoració en feu d’aquest primer any?

La valoració és molt positiva, la confiança que ens han demostrat els negocis i comerços de Palafrugell ens dóna energia i moltes ganes de seguir endavantper defensar i ajudar a tots els negocis del poble. Quan vam entrar la nova Junta hi havia uns 30 socis i a dia d’avui en som 150. Només amb aquesta xifra ja podem estar molt orgullosos i agrair a tots els socis la seva confiança. És veritat que hem treballat molt i hi hem dedicat moltes hores però ho fem ambganes i desinteressadament i quan veus la resposta de la gent no te’n penedeixes. Al capdavant d’Oohx!gen hi ha la dinamitzadora que és laVerònica Serralvo i és la que organitza i dirigeix l’associació i està fent una feina excepcional.

Com han estat aquests primers dies d’obertura després del confinament complet?Doncs mira potser depèn una mica amb quin tipus de negoci parlis, hi ha comerciants molt 

contents i d’altres no tant pel que fa a les vendes. En el meu cas estic molt contenta i agraïda, vàrem ser dels primers comerços a obrir amb cita prèvia i la resposta dels clients ha sigut excepcional. També et diré que el meu tipus de producte és necessari per als petits de la casa que havien quedat amb les sabates petites o no tenien calçat per l’estiu i el d’hivern amb aquestes temperatures ja no se’l podien posar. Per tant, jo en el meu cas estic molt contenta i agraïda de la resposta.

Com està essent el tracte amb els clients?

Generalment molt bo, tothom bé preparat amb mascareta i es posa el gel a l’entrada sense cap queixa i intenta no tocar els productes. Els nens tenen una actitud d’admirar, és sorprenent: no toquen res, no es mouen, etc...
Hi ha alguns clients que dubten i primer truquen a veure si han de demanar cita prèvia o si poden venir amb els nens per provar i pregunten si han de venir amb mascareta, guants, etc. Però tothom molt bé, amb paciència si s’han d’esperar a l’exterior i amb les idees molt clares del que vénen a buscar i sense demorar massa la venda per tal que pugui entrar un altre client.

El servei a domicili forma part d’aquesta nova normalitat?

El servei a domicili va ser molt efectiu en els dies de confinament total perquè la gent que necessitava calçat urgentment ens trucava i li oferíem el servei. Ara que la població es pot començar a moure i sortir ja no en tenim tanta demanda però si hi ha algú que el necessita encara l’oferim. A la gent li agrada passejar i sortir i si poden s’acosten al comerç a fer la compra. Agraïm la confiança de les primeres setmanes, ja que els comerciants vam poder facturar alguna coseta i els clients van poder adquirir els productes que necessitaven.

La Covid-19 és una oportunitat perquè la gent aposti pel petit comerç de proximitat?

Sí que ha sigut una bona oportunitat, dintre la gravetat de la situació, per conscienciar al client que si el petit comerç ha de tancar les seves portes, els municipis seran pobles fantasmes. Realment aquests dies tots hem pogut veure què passa i que trist és un poble amb tots els negocis tancats. Però també et diré que cal seguir treballant molt amb aquest tema, ara tothom
aposta molt pel petit comerç perquè saben que som un sector molt afectat però perquè d’aquí a un temps no ho oblidem cal seguir-hi treballant amb campanyes, incentius...

Des de l’associació s’està portant a terme alguna campanya excepcional per reactivar el comerç local?

Des d’Oohx!gen durant el confinament s’han dut a terme uns sortejos a través d’Instagram. Hem repartit 2.100 euros amb la col·laboració de l’IPEP. Han sigut 4 sortejos on hem repartit diferents xecs de diferents imports i en total hi ha
hagut 85 guanyadors. Els imports d’aquests xecs es poden bescanviar a qualsevol negoci, comerç o servei associat a Oohx!gen, així intentem reactivaruna mica la venda en aquests moments tan difícils ajudant tant al client com a l’associat.

En què consisteix la iniciativa de la cadena de favors?

La cadena de favors és un projecte fruit d’una iniciativa popular a Palamós que està arribant molt lluny i Oohx!gen s’hi va voler unir de seguida. Es tracta de regalar alguna cosa del comerç local a qui li pugui fer servei (plat d’un restaurant, verdura o peix del mercat, electrodomèstics, flors, etc.). A tots ens ha afectat aquesta pandèmia i d’aquesta manera s’ajuda al comerç local i a la persona a qui li arriba el regal. La idea és després fer-ne ressò a les xarxes
etiquetant la cadena de favors, la persona que l’ha rebut i el comerç local on s’ha fet la compra. Aquesta iniciativa va néixer a Palamós i ha arribat a València, Cadis i França.

DIRECCIÓ

 

C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis

Palafrugell

CP 17200

CONTACTE

 

administracio@elnou.cat

Tel: 972 610 204

 

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

HORARI

 

Dilluns a Divendres

9h - 14h i 16h - 19h