La Traviata del Festival de Peralada ja forma part del panorama operístic espanyol


L’òpera de Verdi, que es podrà tornar a veure la nit del 7 d’agost a l’Auditori Parc del Castell, compta amb un repartiment de luxe Ekaterina Bakanova (Violetta Válery), René Barbera (Alfredo Gernont) i Quinn Kelsey (Giorgio Germont). A l'apartat musical, Riccardo Frizza dirigeix l'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Les veus de Laura Vilà, Marta Ubieta, Vicenç Esteve Madrid, Carlos Daza, Guillem Batllori i Stefano Palatchi, completen un repartiment que compta també amb les veus del Coro Intermezzo, dirigit per José Luís Basso.

La soprano, Ekaterina Bakanova, s’ha ficat el públic a la butxaca amb una excel·lent interpretació i una meravellosa veu que ha cantat les tribulacions amoroses de la protagonista de l’obra, Violetta Válery, una dona lliure dels seus actes i pensaments i per tan responsable de les seves decisions. Una dona que no necessita el permís de cap home per ser realment lliure i una dona que te molt a dir avui en dia. Una història que és un drama psicològic de caràcter intimista.

L’escenari ha estat plantejat per Azorín de tal manera que ha permès veure allò que els personatges fan i també el que pensen i senten ‘hem fet un escenari que a la part baixa hi ha la realitat i a la part alta es representa el somni, la fantasia, el passat i fins i tot el futur. Treballem dos temps diferents a l’hora.’ Aconseguir això ha estat possible gràcies a l’actuació d’un grup de set acròbates que han fet moviments baixant per una paret mòbil de fusta que s’ha instal·lat al centre de l’escenari. Quatre billars mòbils han estat també un element important de l’escenografia. Un escenari pel qual la soprano Ekaterina Bakanova ha portat, de manera brillant, el pes de la història. Segons Paco Azorín, ha estat un regal poder treballar amb la soprano russa ‘treballar amb Ekaterina Bakanova ha estat meravellós. A més a més de ser una gran cantant és també una gran actriu, una cosa que no sempre passa. Ha estat una feina molt engrescadora treballar amb ella, ens ho hem passat molt bé. Hem rigut molt, també hem plorat molt i fa una Traviata que costarà d’oblidar.’ Azorìn ha afegit que ‘el repartiment d’aquesta Traviata és espectacular, una cosa que s’ha convertit en la marca Festival de Peralada. És un repartiment que podria estar a qualsevol dels millors teatres del món i la sort és tenir-ho aquí.’ La nena, Nora Laredo, ha anat apareixent a escena en moments puntuals, representant, primer al fill no nat de la protagonista i després a la filla de Violetta i Alfredo Germont.

Abans de l’estrena, Ekaterina Bakanova s’ha mostrat molt emocionada amb aquesta producció, assegurant que ‘aquesta Traviata és molt diferent a altres produccions que he fet. M’agrada aquesta nova lectura de la Violetta que ha fet Paco Azorín, és un plantejament nou i molt potent.’

Un dels elements que ha aportat sofisticació i contemporaneïtat ha estat el vestuari, un treball del dissenyador Ulises Mèrida. Paco Azorín ha explicat que ‘ des del principi tenia clar que el vestuari havia de ser contemporani i molt elegant ja que l’obra està situada a París, en festes d’alt estanding i necessitava un dissenyador de moda que a més a més hagués treballat al teatre, que sàpigues quin és el misteri de l’escenari i en aquest sentit Ulises Mèrida a fet una feina realment extraordinària.’

El Cor Intermezzo, dirigit per José Luís Basso, ha tingut un paper molt destacat amb unes entrades i sortides de l’escenari d’una gran força vocal i espectacularitat escènica. Al fossat, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, ha interpretat impecablement la música de Verdi, dirigida per Riccardo Frizza. El mestre ha explicat que amb aquesta direcció ‘ intento mantenir viu el missatge d’una obra que Verdi va composar el s. XIX i que a Peralada acompanya una posada en escena molt moderna i actualitzada. El missatge de Verdi és sempre vàlid i viu’. Aquesta és la tercera producció de La Traviata que dirigeix Frizza qui ha manifestat que ‘el repte més gran ha estat intentar connectar el Cor amb l’orquestra, ja que el Cor fa accions escèniques molt rellevants, amb molt de moviment i quan Verdi va concebre aquesta Traviata, els coristes estaven parats a l’escenari i era més fàcil cantar.’

En aquesta producció han intervingut unes 260 persones entre artistes, tècnics, caracterització, maquillatge i perruqueria. Damunt de l’escenari hi ha hagut 160 persones. Un cop més, Festival de Peralada ha apostat per tallers de Peralada, Cabanes i Figueres per construir l’escenografia.

L’estrena de La Traviata de Peralada, una coproducció amb Ópera de Oviedo, ha comptat amb la presència de la consellera de Cultura de la Generalitat, Mariàngela Vilallonga.

Fotografia La Traviata de Toti Ferrer


Tornar a notícies

#musica #cultura

0 vistas

DIRECCIÓ

 

C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis

Palafrugell

CP 17200

CONTACTE

 

administracio@elnou.cat

Tel: 972 610 204

 

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

HORARI

 

Dilluns a Divendres

9h - 14h i 16h - 19h