ENTREVISTA A JULI FERNÁNDEZ

Les conseqüències econòmiques del COVID-19

REDACCIÓ: El Nou

Moltes famílies estan passant per moments difícils. Es pot dir que la COVID-19 és l’inici d’una nova crisi econòmica?

Si, la COVID-19 és una crisi de salut pública que està comportant una crisi social i econòmica que durarà un temps i que comportarà canvis en el comportament de les famílies i les empreses.

Aquestes darreres setmanes sentim a parlar dels ERTOs. Què són?

Els ERTOs són una figura legal i normativa que permet a les empreses una regulació temporal de les seves plantilles per afrontar els canvis que es puguin produir per causes objectives, econòmiques, productives o per força major. L’objectiu és donar una alternativa a l’empresa per ajustar la seva producció i evitar els acomiadaments.

Quina diferència hi ha entre els ERTOs i els EROs?

Els ERTOs permeten la suspensió de contractes o la seva reducció de jornada però els treballadors segueixen vinculats a l’empresa amb el seu contracte. Amb els EROs, la vinculació amb l’empresa es trenca i per tant implica la finalització del contracte.

Creieu que hi haurà empreses que aprofitant els ERTOs faran fora els seus treballadors/es?

Segurament que algunes empreses faran acomiadaments aprofitant la crisi. De totes maneres, les empreses amb ERTOs per motiu de COVID-19, les possibilitats d’acomiadaments estan limitades i condicionades.

Quines mesures recomaneu als treballadors/es que s’han vist afectats pels ERTOs?

Evidentment, els treballadors/es afectats per un ERTO quedaran en situació de desocupació i amb la prestació d’atur, encara que no tinguin temps suficient de cotització. És molt difícil fer recomanacions a treballadors/es que han vist com de cop es queden a l’atur i han d’afrontar totes les obligacions familiars. Jo recomano que demanin totes les ajudes que estan preparant totes lesadministracions.

Els autònoms són els treballadors més perjudicats. Tindran la possibilitat d’aconseguir algun tipus d’ajuda econòmica? Qui s’hi pot acollir i com s’han de sol·licitar?

Els autònoms estan molt afectats. Poden demanar l’ajut extraordinari per cessament d’activitat, l’ajornament i fraccionament d’impostos i de la seguretat social i també les diferents ajudes que estan publicant totes les administracions. El petit comerç i el sector turístic són els grans afectats.

Quin paper teniu les gestories en aquesta situació? Com podeu ajudar als empresaris, autònoms i gent treballadora?

Les gestories i els despatxos professionals hem hagut d’assumir un volum de feina extra i amb les urgències de les tramitacions per donar resposta a tota la normativa nova i d’aplicació immediata. A més, en unes condicions de teletreball i sense poder donar visites als clients.


Hem hagut d’assumir la feina d’informació i també tranquil·litzar a les empreses i treballadors/es donada la urgència i la novetat de les gestions a realitzar. El client també ha pogut comprovar els avantatges dels despatxos integrals de tots els serveis i que no depenen d’altres despatxos externs.

DIRECCIÓ

 

C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis

Palafrugell

CP 17200

CONTACTE

 

administracio@elnou.cat

Tel: 972 610 204

 

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

HORARI

 

Dilluns a Divendres

9h - 14h i 16h - 19h