ENTREVISTA A JORDI RUBAU

L’afectació del COVID-19 al Mercat de Palafrugell

REDACCIÓ: El Nou

El mercat es veu afectat pel confinament?

Sí, com tothom, estem vivint una situació excepcional però tot i això, al mercat seguim oferint el servei diàriament excepte els dilluns. L’únic que ha canviat és el mercat dels diumenges, el qual s’han reduït i separat les parades per tal de garantir la distància de seguretat als clients i als paradistes.

Quines mesures heu pres per adaptar-vos a la situació?

Des de l’11 de març hem adoptat les mesures màximes d’higiene. Desinfectem sovint les zones d’intercanvi com també respectem la distància obligatòria de mínim 1’5m entre el públic i l’afluència. A més a més, hem adaptat l’hora d’atenció al públic de 8 a 13 h.

Com han canviat els hàbits de compra dels ciutadans?

Els nostres clients prioritzen les compres setmanals i també les compres familiars i/o veïnals, per tant l’afluència de gent és una mica menor però més adequada a la situació. Es compra menys sovint però en més quantitat per tal de sortir el mínim possible de casa. Estem contents de veure que els clients respecten el confinament i, al mateix temps, ens protegeixen de l’exposició que tenim els paradistes, que és important.

Malgrat les circumstàncies, quin tipus de relació establiu amb els compradors?

D’una banda volem agrair el respecte que els clients tenen amb les noves mesures. D’altra banda ens trobem amb una situació de tristesa i desagradable, en veure que molts dels nostres clients poden estar passant moments difícils. Des del Mercat no ens
cansem d’intentar animar el màxim possible malgrat la situació.

Les parades del mercat ofereixen servei a domicili per tal de facilitar la compra als grups de persones més vulnerables? Com es fa l’encàrrec i el lliurament?

Sí. Gairebé la totalitat de les parades oferim el servei a domicili. Considerem que hem d’estar presents a les verdes i a les madures i ara, hem de facilitar les compres i evitar que la gent més vulnerable surtin de casa. El canal pels encàrrecs és molt divers: des del telèfon, passant per Whatsapp, Facebook, Instagram, inclús les tècniques més tradicionals com que ens cantin la comanda des del balcó. Això és el bonic del mercat.


Volem animar a tothom, no hem de perdre l’esperança. Estem convençuts que amb paciència i esforç ho superarem plegats. Una abraçada a tot Palafrugell, ens en sortirem!

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

DIRECCIÓ

 

Carrer Picasso 31

Palafrugell

CP 17200

CONTACTE

 

administracio@elnou.cat

Tel: 972 610 204

 

HORARI

 

Dilluns a Divendres

9h - 14h i 16h - 19h