Gallina de Piel Wines
ROCA DEL CRIT
2016 Empordà
Vi negre, 13,5%
Preu: 14,95 €
C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis, Palafrugell |
645 803 295 | eva@elnou.cat | Dilluns a divendres 9h a 14h |

reportatge
Xavier Dilmé
REDACCIÓ CONSELL COMARCAL DEL BAIX EMPORDÀ
Vicepresident primer - Promoció Econòmica i Turisme del
Consell Comarcal del Baix Empordà
Què és la marca Empordà?
És una marca de territori registrada pels consells comarcals de l'Alt i del Baix Empordà que simbolitza una sèrie de valors, una manera de viure i entendre la vida, que volem promocionar des de diferents vessants. Una d'elles és la turística, segurament la principal pel pes que té el sector, però no només és turisme.
El novembre de 2019 es va anunciar el desplegament de la marca. Quina valoració en feu?
Al cap de quatre mesos d'iniciar el camí, estàvem tots tancats a casa, un factor que no podíem preveure... Però la marca ens va permetre, a nivell turístic, “vendre” l'Empordà com a destinació en una primera campanya de promoció d'estiu que va anar molt bé. Vam poder sumar esforços els dos consells, els ajuntaments i el sector privat sota un paraigües potent, Empordà, que va funcionar molt bé entre el visitant que buscàvem, que era el de proximitat. Aquella suma d'esforços ha tingut continuïtat: ja hem fet tres campanyes d'estiu, hem editat material de promoció nou, hem anat a fires...


Com queda aquí Costa Brava? Ho dic perquè sembla que algunes veus aposten per altres alternatives o marques noves que no són Empordà...
A veure, Empordà com a marca no és cap invent. Empordà és un territori i existeix des de sempre, només hem vehiculat fórmules de potenciació com a marca i per donar-li contingut. Costa Brava i Empordà som absolutament compatibles i per aquest motiu ens coordinem amb el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i anem a una. Això és bàsic. I aquí hi encaixa tothom, costa i interior. El magnífic interior que tenim, la seva riquesa històrica i natural, és un valor afegit vital per a la costa; i la capacitat d'atracció de la costa va molt bé per a un desenvolupament turístic – sostenible – de l'interior. No vull creure que algú encara no entengui això a dia d'avui... I vist això, sincerament, crec que l'apartat de marques el tenim més que cobert.
Ara heu iniciat una campanya per donar a conèixer la marca. Quin objectiu té?
Enguany hem fet dues coses noves. Una, allargar la promoció a TV3 i xarxes a setembreoctubre i, dues, fer ara una campanya portes endins per donar a conèixer la marca entre els empordanesos.
La gent, de forma individual o col·lectiva, pot adherir-se a la marca i als seus valors, fer-la servir a les empreses en la seva publicitat o promoció, per exemple.
Només cal entrar a www.socemporda.com i emplenar el formulari de forma gratuïta. Els potencials visitants ens han de “comprar” i valorar la marca, i els de dins se l'han de fer seva i garantir la continuïtat de l'Empordà tal i com el coneixem