Entrevista a Idoia Pascalet · Kinesi

REDACCIÓ MAR MOLERO DOLZ · Filòloga i periodista literària · Fotografia: Idoia Pascalet

Idoia Pascalet - Centre de podologia esportiva Kinesi

És podòloga esportiva especialitzada en trail. Combina la docència en el màster en Podologia Esportiva a la Universitat de Barcelona amb l'activitat professional a Kinesi, centre especialitzat en podologia esportiva de Sant Feliu de Guíxols.

Com et vas decantar per la podologia esportiva?

Volia estudiar Medicina, però al final vaig entrar a Podologia i vaig tenir clar que volia dedicar-me a l'anàlisi del moviment. La meva mare té una discapacitat a l'hora de caminar, per tant sempre ho havia tingut molt present. M'obsessionava com es movia la gent, per què es movia així, per què algú anava coix o caminava de puntetes... Per això, i gràcies a la meva professora de podologia esportiva, em vaig acabar especialitzant en podologia esportiva.

Has treballat amb esportistes d'elit. Com arribes aquí?

Amb el màster vaig conèixer un metge que em va dir d'anar a treballar amb ell al Club Joventut Badalona i tot va sortir rodat. En el món del trail vaig conèixer la Sheila Avilés, vam fer amistat i vam començar treballar, i després vam anar coneixent altres atletes.

 

Per què és important fer servir un calçat adequat?

La sabatilla et farà posicionar el peu o tenir contacte a terra d'una manera o d'una altra. És important saber quin tipus de calçat necessitem: més amortidor, més estable, més collat o menys, més alçada de taló o menys...

1.png

Cal que ens cuidem els peus?

Sí. Els peus són la base, i segons com s'estructurin i es recolzin a terra es modificarà tota l'estructura del cos. Si un peu té deshidratació poden sortir clivelles o butllofes.

 

Assessores els corredors de l'Oncotrail.

Quan s'acosta la cursa en venen molts amb problemes com ara sobrecàrregues, ungles que es claven o butllofes. Després de l'Onco guardo unes hores perquè hi sol haver algun esquinç, sobrecàrregues o butllofes. És important dur un bon calçat, el que sempre has utilitzat, no fer invents ni amb mitjons ni amb sabates, i a la cursa posar-se molta hidratació als peus, i més si les temperatures són altes

8.PNG