Gallina de Piel Wines
ROCA DEL CRIT
2016 Empordà
Vi negre, 13,5%
Preu: 14,95 €
C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis, Palafrugell |
645 803 295 | eva@elnou.cat | Dilluns a divendres 9h a 14h |

reportatge
La Dolors Riembau ha fet 100 anys
Entrevista DOLORS RIEMBAUa Enara Farrarons i Ruth Gou
REDACCIÓ MIRIAM GOU · Periodista i neta de Dolors Riembau · Fotografia: Ajuntament de Palafrugell
Més coneguda com “la Lola de Can Gou”, va celebrar el seu aniversari número 100 el passat mes d'abril.
Dolors Riembau Ferrer, procedent de Sant Feliu de Boada, va arribar a Palafrugell a l'any 1947. Ella i el seu marit, en Francisco Gou, es van establir al carrer del Padró Gran on hi van tenir el seu primer fill, en Joan Gou. Allí hi van regentar el seu primer negoci, anomenat “Can Pixupalu”. Era una botiga on hi venien des de comestibles a granel fins a espardenyes.
Al 1951 va arribar en Josep, el seu segon fill, i al 1953 van tancar la botiga i es van instal·lar al carrer de la Tarongeta. El seu marit va iniciar un nou negoci conduint un taxi fins a l'any 1963, aproximadament.
També, al 1958, van començar a regentar la bolera de Llafranch (actual Can Chez Tomàs) i allà hi portaven artistes coneguts com la Carmen Amaya i el seu ballet, en Peret, i en Rudy Ventura, que, segons explica la Lola, generaven una gran expectació.

L'any 1963 van obrir el xiringuito del Camp d'en Prats, anomenat “Stop Bar”, el que actualment és el Botavara. Era un bon lloc per trobar-se amb els amics i jugar a la botifarra. El bar sempre estava ple de gom a gom per veure partits de futbol. Molts palafrugellencs segurament recordaran l'atracció de barquetes per a nens que hi havia a fora. Al 1964 van tancar la bolera de Llafranch per dedicar-se plenament al bar del Camp d'en Prats, que va perdurar fins a la jubilació de la Lola i en Francisco.
Després, tot va continuar al carrer de la Tarongeta amb la seva família. L'Antònia, la seva jove (dona d'en Joan), tenia una perruqueria allà mateix, a casa, donava al carrer. Actualment, l'Antònia, ja jubilada, cuida de la Lola, que, tot i poder fer moltes de les rutines del dia sola, necessita l'ajuda d'una altra persona.
La Lola de Can Gou va celebrar el centenari en un dinar en el que hi va assistir tota la família, entre la qual hi té un total de 6 néts i 9 besnéts, essent el més petit de tots un nadó de menys d'un any.
