Gallina de Piel Wines
ROCA DEL CRIT
2016 Empordà
Vi negre, 13,5%
Preu: 14,95 €
C/del Mestre Sagrera, 47 1er Pis, Palafrugell |
645 803 295 | eva@elnou.cat | Dilluns a divendres 9h a 14h |
Arròs negre amb calamarsons
Gastronomía
GUIA GASTRONÒMICA
Com servir correctament el vi
Abans de començar a servir un vi, és imprescindible tenir molt en compte la temperatura idònia a la qual ha d'estar cada tipus de vi en el moment de consumir-ho.
Els vins blancs secs i els rosats: entre 8 i 12 graus
Els vins blancs dolços i cava: entre 6 i 8 graus
Els vins negres: entre 15 i 18 graus
Un cop el vi compleix aquests requisits, es procedirà a servir-lo.
1. Primer presentem el vi al comensal o amfitrió, mostrant-li l'etiqueta perquè comprovi que el vi correspon al sol·licitat (vinya, any, etc.).
2. Un cop es dóna l'aprovació, es procedirà al destapament de l'ampolla, sempre en presència dels comensals. L'ampolla ha d'estar sobre la taula, amb l'etiqueta sempre de cara.
3. Es talla la càpsula amb l'ajuda de la navalla del llevataps, i sempre girant la mà i no l'ampolla.
4. S'introdueix el llevataps, ben al centre del suro i sense arribar a perforar-lo.
5. En retirar el suro, procurar no fer cap mena de soroll, i deixar-lo a la taula, en el platet habilitat per a ell. Quan l'ampolla és un reserva, s'aconsella a més, que una vegada es treu el suro, es presenti també al comensal perquè comprovi la seva autenticitat
6. Netejar amb el tovalló la boca de l'ampolla.
7. Servirem una petita quantitat a l'amfitrió o a la persona que sol·liciti provar-lo, procurant al final, donar un quart de volta a l'ampolla per a tallar la gota i evitar que taqui les estovalles.
8. Obtingut el vistiplau, s'ha de continuar servint als altres comensals, sempre començant per les dones i finalitzant per l'amfitrió. Les copes han d'omplir-se aproximadament una tercera part, just fins que comença l'amplària d'aquesta.
9. Un cop estigui tothom servit, deixar l'ampolla damunt la taula (si és negre) o dins de la glaçonera si és blanc o rosat.
