Tallers de salut, bellesa i benestar

SUSANNA TRIAS · Farmacèutica. Col·legiada núm. 1120

A mesura que anem envellint podem notar que és més difícil mantenir el pes habitual. Això és degut al propi envelliment i a canvis en els hàbits i estil de vida. En el cas de les dones s'hi afegeixen els canvis hormonals de la menopausa, que fan que s'augmenti de pes a la zona abdominal. La massa muscular es va perdent amb l'edat, mentre que augmenta el greix. Si continuem menjant com sempre sense augmentar l'activitat física és probable que guanyem pes. La manca d'exercici físic, l'alimentació poc saludable i els problemes per dormir també poden contribuir a un augment de pes.

Què podem fer?

  • Moure'ns més: es recomana una activitat aeròbica moderada, com per exemple caminar a pas euger durant 30 minuts durant 5 o més dies a la setmana. Quants més dies millor!

  • Menjar menys, perquè no necessitem tantes calories com quan teníem 30 anys. Cal però vigilar molt bé el que mengem perquè no afecti la nutrició.

  • Es recomana consumir fruita, verdura, cereals integrals, làctics desnatats, llegums, peix i sempre millor oli que mantega.

  • Controlar el consum de sucres: sucs, pastissos, galetes, begudes ensucrades, gelats...

  • Limitar el consum d'alcohol i buscar amics o familiars amb els mateixos objectius per fer junts aquests canvis en l'alimentació i l'estil de vida: ens serà més fàcil en equip.

8.PNG