top of page

Reportatge
10 ANYS D’EL NOU i D+FONT

REDACCIÓ EL NOU · FOTOGRAFIES COMMUNITIS FOTOGRAFIA

El Nou de l’Empordà i d+font comunicació creativa estan de celebració

image.png

La revista dirigida per l’Eva Vidal celebra el seu 30è aniversari i l’estudi de disseny gràfic dirigit per en David Font celebra aquest any el seu 20è aniversari, però a més, aquest mes d’agost celebren els 10 anys de relació professional

Justament ara fa 10 anys que l’estudi de disseny d+font comunicació creativa dirigit per en David Font i acompanyat en aquell moment per en Sergi Sabartés, va maquetar per primera vegada El Nou de l’Empordà, va ser el mes d’agost de l’any 2014.

 

La seva directora, l’Eva Vidal, necessitava un canvi en aquell moment, buscava una sèrie de millores de funcionament i disseny i per aquest motiu després de treballar amb altres dissenyadors es va decidir a fer el canvi. L’experiència durant aquests deu anys de recorregut ha estat molt positiva per ambdós costats, el treball en equip ha assolit ara una base de confiança que fa que ambdues parts treballin molt còmodament. Els timmings són escrupolosament estrictes i demanen molta seriositat per tal que totes les fases de treball s’executin a la perfecció꞉ edició, disseny i maquetació, impressió i repartiment per a cada número editat. Amb aquest número ja van un total de 97 revistes, tenint en compte que fins l’any 2020 la revista s’editava mensualment i a dia d’avui surt al carrer cada dos mesos. Aquest reportatge pretén fer una mica de repàs al camí assolit.

​Per a que una relació professional tant estreta flueixi, requereix una sòlida dosi de confiança per les dues parts, sense confiança difícilment assolirà l’èxit, que no és més que obtenir la satisfacció d’ambdues parts i els objectius marcats per al projecte.

image.png

Quant temps portes treballant com a editora?

Vaig arribar a Palafrugell l'any 2005. Després de treballar durant dos anys en el sector immobiliari, al 2008 entro a treballar com a comercial a la revista El Nou Palafrugell. L’any 2010 és quan compro la revista i comença així la meva vida professional com a editora. Ja porto 16 anys treballant amb la revista.

 

Quins són els teus reptes més destacats o rellevants?

Durant els primers 16 anys de vida de la revista, aquesta vivia del sector immobiiari, però en el meu primer any com a editora es va produir una crisi important en el món immobiliari i fou un moment molt complicat, ja que el sector va deixar de fer publicitat.

 

Era el moment de portar a terme una sèrie de canvis, d'obrir mercat a tot el Baix Empordà i de començar a fer entrevistes i reportatges a la gent del poble. No va ser gens fàcil, però vaig aconse‑ guir un dels meus reptes, vaig acordar convenis amb tots els ajuntaments per a que sortissin a la revista i que la revista es convertís així en un referent com a mitjà de comunicació.

Què inspira la teva feina per seguir endavant?

El més important per a mi, és sempre creure en allò que faig. Des de l'inici, quan vaig entrar a les oficines de la revista i em vaig adonar que la gent a primers de mes venia a buscar els exemplars, vaig quedar sopresa. Era i és un revista molt conso‑ lidada i molts lectors la guarden i la col·leccionen. M'inspira saber que puc ajudar al petit comerç local a seguir endavant amb els seus anuncis, les entrevistes o els reportatges que els fem.

image.png

Col·laboració i procés creatiu​

Com van ser els inicis de treball amb l'equip de d+font?

Treballar amb en David és tot un luxe, ell és una persona molt endreçada i fa que la feina sigui fàcil. Són cinc dies molt intensos i de vegades al límit pel tema del tancament acordat amb la impremta. Però crec que tots dos ens hem sabut adaptar bé, i ara, ja ho tenim molt per mà.

 

Com és el teu procés de treball amb el teu dissenyador?

Tenim uns timmings planificats i cinc dies per executar tot el projecte. El primer pas és preparar la maqueta a partir de la qual s’estructura la revista. Després li envio tot el contingut a en David a mida que el vaig preparant. El procés amb els anuncis és també complexe, ja que alguns clients em demanen que els fem el disseny, jo m’encarrego sempre de fer d’enllaç entre el client i en David. Sortim al carrer amb la revista publicada el primer divendres de mes, així que hem de ser molt acurats amb els tempos i fer bé la gestió amb els clients per tal que ens presentin la informació a temps per poder complir els timmings, si nosaltres no complim, la impremta no pot complir els seus i per tant no podem sortir a la data prevista. 

Què destacaries d’aquests 10 anys de relació professional amb d+font?

El que més destacaria de la col·laboració amb en David, és la seva forma de treballar. Des d’un inici va aportar molt d’ordre a la forma de treballar i sempre hem tingut la confiança plena per dir‑nos i explicar‑nos els problemes o dubtes que sorgeixen durant el procés de treball de la revista. Això fa que la feina sigui molt més fàcil. Destaco la seva paciència, doncs jo no en tinc tanta i de vegades els nervis no m’ajuden, així que gràcies David per estar al meu costat!

Impacte i futur

Quin impacte esperes tenir amb la teva feina?

Portem 30 anys al carrer, és la única revista de premsa gratuïta al Baix Empordà. L'impacte que m’agradaria que tingui, és seguir sortint molts anys més per donar vida a la lectura i a la premsa en paper, que la gent valori la feina que hi ha al darrera de la revista i que gràcies a ella, molts negocis són vistos.

 

També voldria que la gent que viu tot l'any al Baix Empordà, descobreixi i gaudeixi dels racons i dels espais que no només estan pensats per al turisme, sinó que també podem gaudir‑los tots nosaltres.

 

Com veus el futur de la revista en paper?

A veure, fa deu anys, em van dir que el paper desapareixeria i encara estem aquí, soc de les que penso que no desapareixerà, però si que haig de dir que les noves tecnologies ens han fet una mica de mal, però queda clar que ens hem d’adaptar, hem de seguir endavant i per tant trobar l’equilibri entre el que volem i que el que demana l’usuari. És així.

 

Per aquest motiu, ara nosaltres complementem el paper amb la comunicació digital a través de les xarxes socials. Així que, si per mi és, hi haurà paper per molt de temps encara.

 

Aprofito per donar les gràcies a tots els lectors/es de la revista, sense ells això no tindria sentit, gràcies i per molts més anys de revista.

image.png

Quant temps fa que exerceixes com a dissenyador gràfic?

Em dedico al disseny gràfic com a professional des del novembre de l’any 1999, és a dir, ja fa 25 anys. Els primers cinc anys em vaig formar en un estudi de disseny de La Bisbal d’Empordà, allà vaig conèixer la professió, la seva realitat que és fascinant, però alhora desconeguda i sovint poc valorada.

 

Quins són els teus projectes més destacats o rellevants?

No en puc destacar cap en concret, és cert que hi ha projectes interessants des del punt de vista de la projecció que tenen, però sempre he pensat que tots els projectes, fins i tot els més petits, s’han de mimar i cuidar, tots formen part de la meva feina i són igual d’importants, després, queda clar que hi ha projectes més visuals, més creatius i que permeten deixar veure més la creativitat. El disseny al meu entendre té una part molt funcional, i un altre part més visual, trobar l’equilibri entre les dues parts i les necessitats comunicatives del projecte és el que farà assolir l’èxit, i parlo d’èxit quan les dues parts (client i dissenyador) queden del tot satisfetes. Treballar amb marques de renom és sempre gratificant. Tinc clients de tot tipus i mereixen tots el millor tracte i servei.

Què inspira la teva creativitat en el treball?

El disseny gràfic no sempre demana creativitat, hi ha projectes com deia més funcionals que demanen criteri professional i gust i hi ha projectes que demanen un plus de creativitat per fer que el missatge sigui vistós i expliqui molt en poques paraules. La creativitat es pot entrenar, l’experiència també ajuda a prendre decisions i a trobar l’inspiració, però aquesta es presenta sempre en el moment que menys ho esperes, la pressió del temps no és una bona aliada, per tant el resultat acostuma anar lligat als tempos de treball. Per mi és important captar bé les necessitats del client, cal empatia per saber que vol i que necessita i aleshores buscar l’equilibri entre les seves necessi‑ tats i les meves com a dissenyador. Acostumo a inspirar‑me al cotxe, mentres condueixo i observo l’entorn de natura que ens envolta, és un bon moment per inspirar‑me.

Col·laboració i procés creatiu​

Com van ser els inicis de treball amb l'equip d’El Nou de l'Empordà?

Per un costat van ser molt il·lusionants, em feia il·lusió treballar per la revista, sabia que podia aportar el que l’Eva buscava, però per l’altre, com qualsevol procés de treball nou, ens va demanar un temps d’adaptació a les dues parts, per tant també va haver‑hi moments complicats, però que vam saber gestionar amb èxit.

 

Com és el teu procés de treball amb la revista?

Tenim un planning establert i per tant un dia de sortida al carrer, això significa que hem de ser molt estrictes en els tempos i per tant una setmana abans comencem a treballar‑hi. El primer pas és muntar el que en diem maqueta a partir del layout que l’Eva ens envia. Aquí es determina quin serà el llençat de la revista i la distribució de tots els anunciants. A partir d’aquí comença el procés de maquetació que s’ha de resoldre des del moment que comencem en un màxim de 4‑5 dies en funció del calendari. Això implica caps de setmana moltes vegades, horaris intempestius i allò necessari per compaginar el projecte amb tots els altres projec‑ tes que tingui en marxa en aquell moment.

 

Fas també els dissenys dels seus anunciants?

Oferim el servei de disseny d’anuncis a un preu tancat i molt reduït, però és un disseny bàsic, podriem parlar millor de maquetació d’anuncis per a aquells anunciants que no disposen de dissenya‑ dor, la qüestió és facilitar la feina al client i millorar la imatge de la revista. La majoria d’anuncis ens arriben dissenyats.

 

Què destacaries d’aquests 10 anys de relació professional amb la revista?

Suposo que vàries coses, tota la gent que he conegut durant aquests anys, ja sigui personal d’El Nou, ja siguin clients de la revista o la mateixa relació amb l’Eva, amb qui hem aconseguit fluir tot i la pressió que suposa el projecte. Ens coneixem molt bé, treballem molt fàcil a dia d’avui i hem assolit un punt de confiança i amistat que ens fa sentir molt bé.

Impacte i futur

Quin impacte esperes tenir amb la teva feina?

El que m’agrada és ajudar a la gent, en tots els àmbits de la vida, per tant si a través de la meva feina que m’apassiona puc ajudar‑los a comunicar millor i a cobrir les seves necessitats estaré encantat. Espero comunicar amb una mica d’art.

 

Com veus el futur del disseny i la comunicació visual?

El valor que tenim com a dissenyadors gràfics no es perdrà mai, disposem d’uns coneixements i un criteri que hem assolit amb estudis i experiència. No podem veure a la tecnologia com una enemiga, sinó com una aliada, aprofitar la inteligència artificial i totes les eines derivades per aportar un plus més a cada projecte. El sector haurà de reinventar‑se i adaptar‑se com van fer els fotògrafs amb l’aparició de la fotografia digital. M’espanta? No, però reconec que hi penso per mirar d’adaptar‑ me a les necessitats del moment.

bottom of page